Mis padres

Postat 2011-01-18 Klockan  23:43:54 i kategorien: vardagsprat
Jo jag tänkte forsätta med dag grejset som jag började på innan jag åkte! so here we go...



Moa min storasyster, Mamma och jag för ca fem år sen haha

Min mamma heter Nirmala och är Indisk. Hon är från södra delen i indien, en stad som går för namnet Bangalore.
Hon är liten kort och lagom rund, precis som det ska vara. Hennes mat är den godaste som finns,
alla mat rätter är godare hemma helt enkelt.
Hon stöttar mig i allt och finns alltid där för mig och det älskar jag henne för otroligt mycket.
Men eftersom jag är hennes yngsta dotter, hennes lilla bebis är hon orolig för allt. Men det gör hon med kärlek.
Min mamma har även egna teorier om t.ex. hur piercingar på verkar kroppen: jo man slutar nämligen växa.
Ja hon är lite speciell, men hon är också min idol. Hon har rest över hela jordklotet bott i ett flertal länder och pratar sju språk. Historien bakom hur hon hamnade i sverige efter allt detta äventyrande är mycket enkel: hon träffade min pappa och flyttade hit. De är dock skilda nu.




Min pappa heter Johan och han är svensk rakt igenom men han är uppvuxen i södra afrika.
Han jobbar som konstnär och egenföretagare. Han klär sig i klättrarbyxor och babygröna flecetröjor.
Han gillar att segla och  har precis köpt en tremaran som är gul som har döpt till GoBananas!
Som ni märker har pappa smak för udda/roliga/konstiga/galna saker. Det är så han rullar.
Aja hans hus är iaf bra att ha eftersom han är borta så mycket så är det det perfekta chill huset!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer om min pappa,

Godnatt /mio
vi träffas inte så mycket eftersom han bor två timmar bort och är bortrest mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: